De luni, 17 decembrie, încep instruirile privind punerea în aplicare a noii Legi a salarizării în sectorul bugetar

În conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, persoanele fizice şi persoanele juridice, indiferent de forma juridică de organizare, pot adresa Instituției Publice ”Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF), petiţii/reclamaţii cu privire la activitatea CTIF și la calitatea serviciilor prestate de către instituție.

Petiţia/reclamația poate fi depusă în scris la adresa poștală: MD-2005, mun. Chișinău, str. Constantin Tănase, 7 sau în formă electronică la adresa de e-mail cancelaria@ctif.gov.md. Petiţiile/reclamaţiile urmează să fie semnate de către autor şi să cuprindă numele, prenumele şi domiciliul acestuia.

Petiția/reclamația în format electronic urmează a fi scrisă în formă laconică (max. 2000 de simboluri), cu descrierea concretă a cazului, propunerii sau întrebării semnatarului. La examinarea mesajului electronic, CTIF este în drept să verifice autenticitatea acestuia şi să solicite informaţii suplimentare de la semnatarul mesajului. În urma examinării mesajului electronic, petiţionarul va primi răspuns, în format electronic, pe adresa electronică indicată în mesaj.

Petițiile/reclamațiile recepționate de CTIF sunt examinate, conform prevederilor legislației în vigoare, în termen de 30 de zile lucrătoare, iar atunci când acestea nu necesită o examinare suplimentară – fără întârziere sau în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării lor, cu excepțiile stabilite de lege. În cazuri deosebite, termenul de examinare a petiției poate fi prelungit de către directorul CTIF cu cel mult 30 de zile lucrătoare, fapt despre care este informat semnatarul acesteia.

Doritorii de a adresa CTIF petiții/reclamații în format electronic, pot utiliza formularul de mai jos.

Contabilii din cadrul autorităților și instituțiilor bugetare din 32 de raioane, UTA Găgăuzia, municipiile Chișinău și Bălți sunt invitați să participe, în perioada 17 – 18 decembrie 2018, la un ciclu de instruiri în domeniul punerii în aplicare a Legii privind sistemul unic de salarizare în sectorul bugetar. Instruirile sunt organizate de Ministerul Finanțelor și vor fi ghidate de membrii grupului de formatori, instituit de minister.

Totodată, vă informăm că instruirile pentru contabilii din cadrul autorităților și instituțiilor finanțate de la bugetul de stat se vor desfășura în mun. Chișinău, în intervalul 17 – 20 decembrie 2018.

Formatorii cursurilor de instruire, specialiști din cadrul instituțiilor subordonate Ministerului Finanțelor, vor acorda suport contabililor în vederea calculării salariului mediu pentru anul 2018 și a salariilor în condițiile noi, prezentându-le și aplicații IT pentru procesul de calcul. Fiecare din cei peste o sută de formatori este responsabil de acordarea suportului metodologic în materie de salarizare pentru 25 – 30 de autorități și instituții bugetare. Conform planului de acțiuni al Ministerului Finanțelor, acest suport va fi acordat până la data de 28 februarie 2019.

Prevederile Legii privind sistemul unic de salarizare în sectorul bugetar, în vigoare din 1 decembrie 2018, se vor aplica la circa 200 mii de salariați din 2700 de autorități și instituții bugetare. În ședința sa din 12.12.2018, Guvernul a aprobat mecanismele de aplicare a noii Legi a salarizării, printre care consemnăm regulamentele privind modul de determinare a perioadei de vechime în muncă pentru stabilirea treptelor de salarizare, a sporului de performanță, a salariului pe oră și salariului mediu lunar pentru angajații în sectorul bugetar.

Informații suplimentare la această temă pot fi găsite pe site – ul Ministerului Finanțelor la adresa: http://mf.gov.md/ro/content/sistem-unitar-de-salarizare.

Serviciul de presă al CTIF
14 decembrie 2018

gov.md

mf.gov.md

servicii.gov.md